مشکلات و راه حل های تعمیر کولر گازی پرتابل

وقتی دما در ماه های تابستان افزایش می یابد ، عملکرد نامناسب یا ناکارآمد کولر گازی می تواند یک مسئله جدی باشد.

نه تنها در یک محیط گرم و مرطوب احساس راحتی نخواهید کرد بلکه ممکن است مجبور باشید قبض برق بیشتری را تحمل کنید. وقتی کولر گازی پرتابل شما به درستی کار نکند ، مطمئناً هزینه مصرفی بیشتری را برای جبران ناکارآمدی آن باید در نظر می گیرد.

اگر کولر گازی پرتابل شما کاملاً از کار افتاده باشد و مشکل در قطعی برق یا مشکل اتصالات نباشد ، برای رفع آن لازم نیست همیشه با یک تعمیرکار تماس بگیرید.

مشکلات و راه حل هایی در کولر گازی پرتابل وجود دارد که می توان بدون کمک پزشک متخصص آنها را رفع و کاملاً برطرف کرد.

در اینجا یک راهنمای جامع عیب یابی کولر گازی پرتابل ارائه شده است و با رایج ترین موضوعاتی را که با آنها روبرو خواهید شد و همچنین نحوه تعمیر آنها در خانه را آشنا می شوید.

وقتی همه موارد خراب شود

همانطور که در زیر مشاهده خواهید کرد ، اکثر مشکلات رایج که با یک کولر گازی قابل حمل می تواند به سرعت و به راحتی برطرف شود.

با این حال ، زمانی فرا می رسد که دستگاه شما به پایان عمر خود رسیده است یا هزینه زیادی برای تعمیر توسط یک متخصص حرفه ای دارد.

در این صورت ، احتمالاً باید دستگاه را با دستگاه جدیدی جایگزین کنید. نگاهی به راهنمای رایگان ما در مورد بهترین مدلهای کولر گازی پرتابل  بیندازید. به شما نشان می دهد که چه ویژگی هایی را باید در نظر گرفت و چگونه می توان بهترین ویژگی را برای هر اتاق بزرگ پیدا کرد.

ما همچنین راهنمای دیگری با بررسی کولر گازی پرتابل با قیمت مناسب برای شما که مشکل بودجه دارید ، داریم.

مشکلات و راه حل های کولر گازی پرتابل (عیب یابی)

کولر گازی قابل حمل روشن نمی شود

دستگاه روشن نمی شود و شروع به کار نمی کند؟

این می تواند به دلیل کمبود قدرت باشد.

اگر وسیله یا چراغ دیگری در اتاق کار می کند ، پس باید منبع تغذیه و فیوز خاص کولر را بررسی کنید که آیا در پریز برق مشکل وجود دارد و همچنین سیم را بررسی کنید تا ببیند آیا آسیب دیده است یا خیر ، فیوز قطع کننده مدار را بررسی کنید که آیا به درستی کار می کند ، از پریز دیگری استفاده کنید تا ببیند دستگاه روشن می شود یا خیر.

اگر در هیچ یک از این قطعات مشکلی وجود نداشته باشد ، کولر گازی پرتابل مشکلی دارد که می تواند به سادگی تعویض یک فیوز داخلی در دستگاه باشد.

با مطالعه کتابچه راهنما و یا مشورت با تعمیرکار ببینید آیا به فیوزهای داخل دستگاه دسترسی دارید یا خیر. در غیر این صورت ، این کار بهتر است به یک تعمیرکار سپرده شود زیرا کل دستگاه برای جایگزینی فیوز باید باز شود.

کولر گازی پرتابل به طور ناگهانی کار خود را متوقف کرده است

در صورت فعال بودن تایمر ممکن است به طور ناگهانی کولر گازی قابل حمل خاموش شود. دوباره آن را مجدداً راه اندازی کنید و ببینید آیا بدون فعال بودن تایمر دوباره متوقف می شود یا خیر.

بعضی از مدل های کولر گازی پرتابل هنگام رسیدن به دمای تنظیم شده توسط کاربر خاموش می شوند و اتاق فقط یک درجه سردتر از دمای خارج یا محیط است.

وقتی دمای اتاق هم زیاد شود یا از دمای خارج یا محیط بیشتر شود ، سیستم دوباره کار می کند.

کمپرسور کولر گازی قابل حمل روشن نیست

اگر کمپرسور AC قابل حمل شما روشن نمی شود ، پس احتمالاً توضیح این مسئله در نبود یا کم بودن ولتاژ برق است. ابتدا اطمینان حاصل کنید که سیم برق متصل است و آسیب ندیده است. در مرحله بعد ، خروجی پریز را با ولت متر بررسی کنید تا مطمئن شوید که کار می کند. در غیر این صورت ، مدار ممکن است بیش از حد بارگیری شده باشد.

جعبه فیوز را بررسی کرده و یا فیوز را تعویض کنید. اگر این راه حل نیست ، خروجی را تعویض کنید.

دلیل دیگر روشن نکردن کمپرسور ، عدم نیاز به پایین آوردن دما در آن لحظه است. کمپرسور در یک تهویه مطبوع قابل حمل در صورت لزوم روشن و خاموش می شود. هنگامی که محیط به دمای تنظیم شده رسید ، کمپرسور خاموش می شود و تا زمانی که دستگاه احساس کند که هوای اتاق بالا رفته است دوباره روشن نمی شود.

جریان هوا از کولر گازی خارج می شود

محدود بودن یا کمبود جریان هوا اغلب می تواند نتیجه یک فیلتر کثیف یا مسدود شده باشد.

در هنگام عیب یابی این مشکل ، ابتدا فیلتر را تمیز کنید تا از گرد و غبار یا کثیفی موجود در داخل آن خلاص شود. از جاروبرقی یا برس استفاده کنید.

اگر فیلتر قابل شستشو است (برای اطلاع از این امر به دفترچه راهنما مراجعه کنید) ، قبل از نصب مجدد ، آن را زیر آب روان بشویید و در هوا خشک کنید.

تجمع یخ می تواند جریان هوا را مسدود کند. وجود یخ در داخل سیستم یا اواپراتور را بررسی کنید. بقایای موجود در سیستم ، یخ زدگی یا هر نوع انسداد دیگری ، بر جریان هوا تأثیر منفی می گذارد. بسیاری از کولرهای گازی پرتابل دارای ویژگی یخ زدایی هستند. 

گرم شدن بیش از حد کمپرسور نیز ممکن است منجر به عدم جریان هوا شود. درپوش دستگاه و شلنگ خروجی را بازبینی کنید تا تهویه کافی وجود داشته باشد.

نشتی در گاز مبرد می تواند بر جریان هوا تأثیر بگذارد. برای نشت گاز مبرد و اینکه آیا کمپرسور روی fritz است یا نه ، یک تعمیرکار را صدا کنید.

>> پرفروش ترین کولر گازی پرتابل گری را مشاهده کنید <<

باد خروجی کولر گازی پرتابل خنکی ندارد

شایع ترین علت خنک نشدن یک کولر گازی پرتابل در اتاق ، کمبود جریان هوا است. اگر فیلتر هوا کثیف یا مسدود باشد ، ممکن است هوای کافی از روی اواپراتور جریان نداشته باشد و اواپراتوربیش از حد سرد شده و از سرما یخ بزنند. این جریان هوا را مسدود می کند و دستگاه شما باعث خنک شدن اتاق نمی شود.

تعمیر کولر گازی پرتابل

مشابه آخرین مشکلی که ذکر شد ، برای تشخیص عدم خنک شدن ، ابتدا فیلتر را چک کنید و ببینید آیا مسدود است یا کثیف است. اگر هست آن را تمیز کنید.

سپس ، به دنبال هرگونه انسداد در مسیر هوا بگردید و آنها را برطرف کنید.

شلنگ اگزوز را بازرسی کنید و ببینید آیا در اینجا هیچ مانعی وجود دارد. شلنگ اگزوز بیش از حد طولانی نیز می تواند یک مشکل باشد. اگر بیش از حد طولانی باشد ، هوای گرم را به طور موثر تخلیه نمی کند. سعی کنید از کوتاه بودن این شلنگ اطمینان حاصل کنید.

بررسی کنید که آیا درها یا پنجره ها به اشتباه باز نمانده باشند و اطمینان حاصل کنید که سرعت فن زیاد است یا در بالاترین حد. در بعضی مواقع منافذ یا شکاف درها و پنجره ها می توانند باعث گرم شدن هوای خنک شوند ، به طوری که احساس می شود تهویه مطبوع پرتابل خنک کننده کافی نیست.

اگر همه این موارد بررسی شد ، راه حل ممکن است در یک یا دو مورد دیگر باشد:

  • مکان نامناسب است
  • دمای محیط خیلی زیاد است

سیستم های خنک کننده پرتابل به منظور خنک سازی مناطق کوچک تا متوسط ​​طراحی شده اند.

به همین دلیل ، اغلب از کولرهای گازی پرتابل برای خنک سازی کمکی استفاده می شود و بیشتر در مناطقی که کولر گازی مرکزی فضای داخل خانه یا محل کار را به طور مساوی خنک نمی کند ، استفاده می شود.

دستگاههای AC قابل حمل اگر کوچک باشند ، اگر از آنها در فضاهای خیلی بزرگ یا اتاقها استفاده شوند ، اگر افراد زیادی در داخل اتاق باشند یا مشکلی در سیستم وجود داشته باشد ، خنک کننده کافی ندارند.

اگر دستگاه برای یک اتاق خاص خیلی کوچک باشد و اگر دمای خارج از خانه برای دستگاه خیلی زیاد باشد ، در اینصورت برای خنک کردن محل به میزان زیادی باید تلاش کند.

اطمینان حاصل کنید که دارای اندازه مناسب دستگاه برای فضای مورد نظر هستید. جزئیات مربوط به نحوه فهمیدن را دنبال کنید.

تعیین دستگاه مناسب برای یک فضا

برای بدست آوردن اندازه مناسب برای دستگاه ، باید متر مربع یک اتاق را محاسبه کنید ، مگر اینکه ارتفاع سقف غیر عادی باشد ، در این صورت شما باید ضریب مکعب یا حجم اتاق را در نظر بگیرید.

برای این کار طول و عرض اتاق را اندازه بگیرید ، سپس دو عدد را ضرب کنید تا متر مربع بدست آید. این عدد را با واحد حرارتی بریتانیا (BTU) در نمودار زیر مطابقت دهید تا کولر گازی پرتابل مناسب برای فضا را پیدا کنید.

به عنوان مثال ، یک اتاق 10 ′ x 40 would برابر با 450 فوت فوت (10 × 40 = 450) است. نمودار زیر نشان می دهد که یک تهویه مطبوع قابل حمل 10،000 یا 12،000 BTU برای این مکان ایده آل است.

فضای اتاق خنک شودظرفیت مورد نیاز
تا 350 فوت مربع8000 BTU
350 تا 400 فوت مربع9000 BTU
400 تا 450 فوت مربع10،000 BTU
450 تا 550 فوت مربع12000 BTU
550 تا 700 فوت مربع14000 BTU

تنظیم دما

هنگامی که محیط خارج از خانه بسیار گرم است ، یک کولر گازی پرتابل برای خنک کردن سریع اتاق یا رسیدن به دمای پایین باید بسیار تلاش کند.

دمای تنظیم شده برای یک دستگاه کولر گازی پرتابل نباید بیش از ده درجه زیر دمای خارج باشد. اطمینان حاصل کنید که اتاق های شما به خوبی عایق بندی شده اند. به دنبال نشت هوای خنک از فضای اتاق یا شکاف باشید. حتی یک دهانه کوچک در و یا پنجره می تواند باعث شود که دستگاه هوای گرم اتاق های دیگر را بگیرد و ظرفیت خنک کنندگی آن را محدود شود.

اگر اتاقی در معرض تابش مستقیم آفتاب باشد ، جبران آن برای کولر گازی پرتابل بسیار مشکل ساز است. بهترین گزینه نصب پرده یا شیشه دو جداره برای پنجره ها و درها است تا از گرم شدن بیش از حد اتاق جلوگیری کنید.

گرم شدن بیش از حد کولر گازی پرتابل

شایعترین علت گرم شدن بیش از حد کولر گازی ، بیش از حد گرم شدن کمپرسور است. شلنگ را بررسی کرده و مطمئن شوید هوا به درستی خارج می شود. اگر کولر شما نتواند گرمای تولید شده توسط کمپرسور را از بین ببرد ، در داخل واحد جمع می شود و باعث خاموش شدن کمپرسور می شود.

چند راه حل سریع برای این مشکل صاف کردن شلنگ ، از بین بردن هرگونه انسداد و قرار دادن دستگاه در فاصله دورتری از پنجره است.

اگر کولر پرتابل خیلی به پنجره نزدیک باشد ، شلنگ آویزان می شود و این می تواند جریان هوا را محدود کند.

پس از تنظیم کولر ، اجازه دهید دستگاه به مدت 15-30 دقیقه خنک شود و سپس دوباره روشن کنید. اگر این مراحل عیب یابی کارساز باشد ، عملکرد عادی باید از سر گرفته شود.

اگر کولر گازی پرتابل همچنان بیش از حد گرم می شود ، بهتر است با یک متخصص واجد شرایط تماس بگیرید.

مشکل ممکن است از کار افتادن موتور فن ، شارژ یا نشت گاز مبرد یا کمپرسور دمیده شده باشد که باید تعمیر شود.

در کولر گازی بوی بد وجود دارد

بوی نامطبوع یکی از مشکلات کولر پرتابل می باشد که به آسانی قابل رفع است.

این بو اغلب نشان دهنده رشد کپک است.

وقتی کولر گازی آب را در خود نگه می دارد ، اسپورهای کپک آن را یک مکان ایده آل برای پرورش می دانند. اگر از شر آن خلاص شوید ، بوی آن از بین می رود.

ظرف تخلیه و مسیر تخلیه ، سیم پیچ اواپراتور را بررسی کرده و از نظر تغییر رنگ ، بررسی کنید. در صورت کشف ، ماسک بزنید و تمام قسمتهای قابل دسترسی را با پاک کننده ای که مخصوص کپک ساخته شده تمیز کنید.

مطالب مرتبط

وای فای ( Wi-Fi ) در کولر گازی گری

همه ما می دانیم که تابستان چقدر می تواند سخت باشد. آفتاب سوزان و رطوبت می تواند آن را حتی بدتر...

نحوه آماده سازی و تنظیم گرمایش کولر گازی گری برای گرمادهی در زمستان

بسیاری از افراد دلیل اصلی خرید کولر گازی را در استفاده از حالت گرمایش در زمستان می بینند. دو مدل...

کدهای خطا و ارور در کولر گازی گری

کدهای ارور و خطا در کولر گازی گری بدون اینورتر E1: سیستم مبرد از فشار بالا محافظت می کند E2: محافظت ضد...

معرفی و آشنایی با مدل های مختلف گری

  شرکت گری به عنوان بزرگترین تولید کننده کولر گازی و دستگاههای تهویه مطبوع در جهان شناخته شده است و...

داکت اسپلیت گری ساخت کجاست ؟

در روزهای گرم سال بخصوص روزهای گرم تابستان نیاز به سیستم های خنک کننده اوج می گیرد و افراد به...

کولر گازی گری ساخت کجاست ؟

شرکت لوازم خانگی الکتریکی و تهویه مطبوع گری Gree در سال 1991 میلادی در شهر زوهای چین تاسیس شد. شرکت...

نمایندگی کولر گازی گری در سنندج

سنندج ( استان کردستان ) (که به زبان کوردی: سِنَه، کورسان نام دارد)، دومین شهر بزرگ کرد نشین و بیست...

آموزش و راهنمای استفاده از ریموت کنترل یونیور سال (همه کاره) یا مادر کولر گازی

آموزش و راهنمای استفاده از ریموت کنترل یونیورسال ( همه کاره ) یا مادر کولر گازی شما در صورت گم...

نمایندگی کولر گازی گری در همدان

نمایندگی کولر گازی گری در همدان ( تویسرکان ملایر نهاوند کبودرآهنگ اسدآباد بهار رزن فامنین درگزین) طراحی منحصر به فرد...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.